Troubleshooting

Ik kan niet inloggen

  1. Check of je de juiste browser gebruikt. Whereby hapert als je Internet Explorer gebruikt of Safari. Firefox of Chrome doen het goed;
  2. Sluit het tabblad, en open de link nog een keer.
  3. Open de link vanaf een ander device (schakel bijv. over op laptop, telefoon, tablet);

Mijn camera en/of microfoon werken niet

  1. Check of de camera of microfoon niet op ‘mute’ staan
  2. Bij melding ‘camera of microfoon geblokkeerd’ (nadat je akkoord hebt gegeven) bel mij 06 4809 0254
  3. Sluit het tabblad, en open de link nog een keer.
  4. Open de link vanaf een ander device (schakel bijv. over op laptop, telefoon, tablet);

De verbinding hapert

  1. Check of je wifi verbinding sterk genoeg is (ga dichterbij de router zitten)
  2. Schakel over op vaste (ethernet kabel) verbinding
  3. Overweeg om mee te doen ‘met alleen geluid’ (camera uit), dat scheelt veel bandbreedte

Er is veel galm

  1. Check of je niet 2x bent ingelogd, sluit alle andere devices/tabbladen af
  2. Gebruik oordopjes

Mijn filmpje loopt vast

  1. Laad de pagina opnieuw met CTRL+R (Windows) of CMD+R (Mac) of F5
  2. Ververs de cache van je internet browser (instructies)
  3. Probeer of je het filmpje met een andere device kan lezen (smartphone, tablet, laptop
  4. Check of medestudenten ook problemen hebben, misschien is er een centrale storing waar niets aan te doen valt...

Zie verder op de Whereby website de paginas ‘how to join a meeting’ of ‘mic/webcam setup’ of ’mic/webcam troubleshooting.